مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 16:102024-01-17اقتصادي

امارات متحده عربی، مانع توسعه ایران است؟


با آنکه شبکه مالی و لجستیکی امارات متحده عربی، نقش مهمی در دور زدن تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران داشته است، به رغم منافع کوتاه مدتِ این روشِ مواجهه با تحریم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، اقتصاد ایران در دوره تحریم، دچار مشکلات اساسی در حوزه تأمین مالی توسعه و عدم کفاف سرمایه گذاری در اقتصاد نیز منجر به پیشی گرفتن استهلاک بر تشکیل سرمایه شده و بحران ناترازی را تشدید کرده است.

انتخاب استراتژی نادرست برای رویارویی با این پدیده و تداوم آن، افزون بر ایجاد چالش های اجتماعی، مانع از شکل گیری سیاست رفاهی با ثبات و رضایت بخش شده و از شکوفایی ظرفیت های استراتژیک در رقابت های منطقه ای و بین المللی جلوگیری می کند.

این در حالی است که در شرایط کنونی نظم جهانی، جمهوری اسلامی ایران بیش از هر چیز نیازمند پیشرفت و توسعه است.

 یکی از مهم ترین الزامات احیای قدرت ایران و قرارگیری در مسیر پیشرفت، چاره اندیشی برای تأمین مالی توسعه است و تحقق این هدف دو جزء اساسی دارد؛ الف) داشتن جریان نقدی پایدار و درآمدزایی پیوسته در تجارت خارجی (حساب جاری)؛  ب) انباشت دارایی و جذب سرمایه خارجی (حساب سرمایه).

 جهت تقریب به ذهن: در زندگی روزمره این گونه است که شما در یک بانک، جریان نقدی و به تبع، معدل حساب خوبی دارید و بر اساس آن وام می گیرید یا پولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات متحده عربی، مانع توسعه ایران است؟

امارات متحده عربی، مانع توسعه ایران است؟