مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 12:302023-12-30اقتصادي

برگزاری نشست معرفی کتاب «در دفاع از تضمین شغل»/ کاهش درآمد طبقه متوسط آمریکا


نشست رونمایی و معرفی کتاب «در دفاع از تضمین شغل» روز دوشنبه (4 دی ماه 1402) با حضور عیسی منصوری، معاون سابق توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ عیسی منصوری با اشاره به محتوای کتاب در دفاع از تضمین شغل گفت: در حقیقت نگاه به این کتاب از جنس لیبرال و نئولیبرال است.

من این نگرش را بخشی از جریان بزرگی می بینم که بعد از اوج گیری بلند نگاه نئولیبرال در دنیا و بعد از فروکش کردن آن در مسائل مختلف که با بحران اقتصادی سال 2008 همراه شد بوجود آمده است که این نشان می دهد پس از مسائلی مانند کرونا، جنگ اوکراین، جنگ غزه .

بسیاری از فرایند ها به مراتب تشدید پیداکرده است.

منصوری با اشاره به تجارب اشاره شده در کتاب در دفاع از تضمین شغل و آغاز یک موج جدید در سراسر دنیا مطرح کرد: این روزها در دنیا جریان های کوچک تر آرام آرام تبدیل به موج های بزرگی خواهند شد که من آن را پسالیبرال می نامم.

وی با بیان اینکه شرایط عمومی، سیاسی و علمی اشاره شده در این کتاب بسیار متفاوت از کشور ما است، افزود: بر اساس مطالعات برانکو میلانوویچ و ارائه منحنی فیلیپس در یک بازه زمانی حدود 20 ساله اینگونه برداشت می شود که علی رغم اینکه میزان ثروت در آمریکا افزایش یافته است اما طبقه متوسط این کشور دچار افول جدی شده و بخش عمده ای از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نشست معرفی کتاب «در دفاع از تضمین شغل»/ کاهش درآمد طبقه متوسط آمریکا

برگزاری نشست معرفی کتاب «در دفاع از تضمین شغل»/ کاهش درآمد طبقه متوسط آمریکا