مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 15:352024-01-13سياسي

حمایت 56 درصدی آمریکایی ها از حذف انتخاباتی ترامپ


تبعات تلاش ترامپ برای سرنگونی نتیجه انتخابات 2020، حالا با تلاش ایالت ها و حمایت مردمی از رد صلاحیت او در یک نظرسنجی جدید، سرنوشت او در انتخابات 2024 را هم مبهم کرده است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ بعد از تصمیم ایالت های کلرادو و مِین برای رد صلاحیت انتخاباتی رییس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به دلیل نقشش در حمله به کنگره در ششم ژانویه سال 2021، حالا بیش از نیمی از آمریکایی ها در یک نظرسنجی جدید گفتند مایلند ترامپ از نامزدی انتخابات در همه یا برخی ایالت ها محروم شود .

    در نظرسنجی جدید ای بی سی نیوز/ایپسوس که با شرکت دو هزار و 228 نفر بین چهارم تا هشتم ژانویه (14 تا 18 دی) انجام شد، حدود یک سوم--30 درصد--شرکت کنندگان گفتند فکر می کنند قضات باید دستور بدهند که ترامپ از صندوق های رای در سراسر ایالات متحده حذف شود؛ بیست وشش درصد هم گفتند این موضوع باید به مقامات انتخاباتی در هر ایالت سپرده شود.

در عین حال، 39 درصد آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند فکر می کنند دادگاه عالی باید دستور دهد ترامپ در رای گیری در همه ایالت ها باقی بماند.

    قرار است دادگاه عالی آمریکا درباره رد صلاحیت ترامپ در کلرادو تصمیم گیری کند؛ درباره حکم ایالت مین هم ترامپ درخواست تجدیدنظر داده که آنهم در نهایت می تواند به دادگاه عالی ایالات مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت 56 درصدی آمریکایی ها از حذف انتخاباتی ترامپ

حمایت 56 درصدی آمریکایی ها از حذف انتخاباتی ترامپ