مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:202024-01-20اقتصادي

ارزآوری صنعت گاز چقدر است؟


طبق آخرین آمار بزرگترین و بیشترین رشد اقتصادی بخش های مختلف اقتصاد، در بخش تولید و تجارت نفت و گاز رقم خورده است، به طوری که بیش از 20 درصد رشد اقتصادی را این بخش به خود اختصاص داده و باعث شده است که رشد اقتصادی کشور در مجموع به هشت درصد برسد.

- طبق آخرین آمار بزرگترین و بیشترین رشد اقتصادی بخش های مختلف اقتصاد، در بخش تولید و تجارت نفت و گاز رقم خورده است، به طوری که بیش از 20 درصد رشد اقتصادی را این بخش به خود اختصاص داده و باعث شده است که رشد اقتصادی کشور در مجموع به هشت درصد برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صنعت گاز ایران در کنار صنایع نفت و پتروشیمی، می تواند محرک اصلی اقتصاد ایران به شمار رود.

بر اساس سند چشم انداز تا افق 1404 قرار است گاز ایران در رتبه سوم تولیدکنندگان جهانی گاز طبیعی قرار گیرد که این مساله به برنامه ریزی در یک افق بلندمدت نیاز دارد.

اکنون پس از آمریکا و روسیه رتبه سوم تولید گاز را در اختیار ایران قرار دارد.

ایران تنها 6 درصد گاز جهان را تولید می کند و تولید کشور اختلاف زیادی با آمریکا با 20 درصد و روسیه با 17 درصد تولید گاز جهان دارد و اختلاف تولید با قطر با توان تولید پنج درصد گاز جهان بسیار اندک است.

موضوع مهم دیگر اینکه گاز طبیعی افزون بر اینکه بیش از 75 درصد سبد انرژی در داخل را تشکیل می دهد، به عنوان خوراک در برخی صنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری صنعت گاز چقدر است؟

ارزآوری صنعت گاز چقدر است؟