مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 15:052024-01-06سياسي

ترس اسراییل از انتقام به دلیل پرچم یا لثارات الحسین


در موارد پیشین که پرچم سرخ یا لثارات الحسین برافراشته شد، ایران عملیاتی را در پاسخ به اقدامات تررویستی دشمنان انجام داد.

رسانه صهیونیستی اسراییل هیوم در این باره نوشت: - فارس پلاس؛ روایت روز - در روز مراسم تشییع شهدای کرمان، پرچم گنبد مسجد جمکران به پرچمی سرخ با نوشته یا لثارات الحسین تغییر یافت.

در گذشته نیز، در پی وقایعی مهم این پرچم به اهتزاز در آمده بود.

به عنوان مثال، در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی، این پرچم بر گنبد مسجد جمکران نصب شد که واکنش های بین المللی را به خود جلب کرد.

  روزنامه بریتانیایی مترو(Metro) در 4 ژانویه سال 2020، یعنی یک روز پس از شهادت حاج قاسم، در واکنش به تغییر پرچم گنبد مسجد جمکران نوشت: مسجد ایران، پرچمی قرمز را به اهتزاز درآورد تا نشان دهند که پس از حمله هوایی آمریکا[علیه حاج قاسم] به دنبال انتقام هستند.

در این گزارش آمده است: یک پرچم قرمز در مراسم بزرگداشت سرلشکر قاسم سلیمانی، هم زمان با اعلامیه ای که بیان می کرد آن ها به دنبال انتقام از مرگ او هستند، برافراشته شد.

در سنت های شیعه، پرچم قرمز نماد خونی است که به طور ناعادلانه ریخته شده و نماد فراخوانی است برای انتقام کسی است که کشته شده.

[1] رسانه انگلیسی اکسپرس(Express) در واکنش به نصب پرچم قرمز بر گنبد مسجد جمکران بعد از شهادت حاج قاسم نوشت: لحظه وحشتناک بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترس اسراییل از انتقام به دلیل پرچم یا لثارات الحسین

ترس اسراییل از انتقام به دلیل پرچم یا لثارات الحسین