مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 07:502024-01-15سياسي

اعلام موضع سازمان شانگهای درباره تایوان


ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اعلام حمایت از موضع چین در قبال تایوان تاکید کرد که این سازمان به منشور خود و سازمان ملل مبنی بر چین واحد متعهد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، مینگ گفت: سازمان همکاری شانگهای (SCO) از موضع چین در قبال تایوان مبنی بر اینکه تایپه بخشی جدایی ناپذیر از چین است، حمایت می کند.

وی با بیان اینکه موضوع تایوان موضوع داخلی چین است، افزود: جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که نماینده کل این سرزمین است و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است.

رییس سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد که این سازمان به حمایت قاطعانه از موضع دولت چین در مورد موضوع تایوان و پایبندی به اصل چین واحد ادامه خواهد داد و همچنان با هر شکلی از تفرقه برای استقلال تایوان مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان همکاری شانگهای به منشور سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای متعهد است، به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشورهای عضو خود احترام می گذارد و به طور موثر از منافع، امنیت و توسعه اعضای خود دفاع می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وانگ یی وزیر خارجه چین پیشتر به دنبال روی کار آمدن یک سیاستمدار ضد پکن در تایوان، اعلام کرد که نتیجه انتخابات این حقیقت اساسی که تایپه بخشی از چین است را تغییر نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام موضع سازمان شانگهای درباره تایوان

اعلام موضع سازمان شانگهای درباره تایوان