مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 12:302024-01-12اقتصادي

ظرفیت سردخانه های سیب زمینی جوابگوی نیاز اردبیل است


رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت انبار مکانیزه استان حدود 85 هزارتن بوده که جوابگوی نیاز استان نیست و برای رفع این مشکل  جهاد کشاورزی استان مصمم است.

- نوبخت اژدری، رییس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: میزان برنامه ابلاغی الگوی کشت سیب زمینی برای ایتان اردبیل با توجه به نیاز کشور در سال جاری، 22 هزار هکتار بوده که با در نظر داشتن شرایط منطقه و در جهت کاهش سطح زیر کشت، به میزان 2 هزار و 767 هکتار نسبت به سال های قبل، کاهش کشت داشته ایم.

وی افزود: سطح زیر کشت سیب زمینی در سال زراعی جاری، 19 هزار و 233 هکتار با عملکرد متوسط 40 تُن در هر هکتار و تولید کل حدود 790 هزار تُن بوده است که از این مقدار حدود 200 هزارتن، به مصرف داخل استان شامل بذر، صنایع تبدیلی و مصرف خوراکی تخصیص یافته و حدود 590 هزارتُن نیز تولید مازاد بر نیاز، صادرات به داخل و خارج کشور را شامل می شود.

پیمان سپاری ارزی یکی از موانع صادرات سیب زمینی است اژدری مشکلات ارزی را یکی از اصلی ترین دلایل کاهش صادرات سیب زمینی به کشورهای خارجی دانسته و عنوان کرد: میزان صادرات، همه ساله از سوی وزارت جهاد کشاورزی، بر اساس الگوی کشت استانی ابلاغ و بر اساس سیاست های وزارتخانه تولید انجام می شود و مازاد تولید نیز از سوی وزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت سردخانه های سیب زمینی جوابگوی نیاز اردبیل است

ظرفیت سردخانه های سیب زمینی جوابگوی نیاز اردبیل است