مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 09:302024-01-10پزشكي

ازدواج با مکمل ها یا مشابه ها؟


بر اساس نظریه شباهت، افرادی که از لحاظ برخی ویژگی های شخصیتی و رفتاری شبیه به هم هستند، می توانند رابطه خوبی با هم داشته باشند.

با این حال همیشه شباهت مناسب نیست؛ - بر اساس نظریه شباهت، افرادی که از لحاظ برخی ویژگی های شخصیتی و رفتاری شبیه به هم هستند، می توانند رابطه خوبی با هم داشته باشند.

با این حال همیشه شباهت مناسب نیست؛ مثلا دو نفر که از لحاظ ویژگی های شخصیتی سلطه گر و هر دو دارای اختلال خودشیفتگی هستند و طرح واره های استحقاق دارند، در زندگی با هم به احتمال زیاد به مشکل های متعدد برخواهند خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطلبی که می خوانید به قلم دکتر محمد ثوابی، متخصص روان شناسی و استاد دانشگاه است که در روزنامه خراسان منتشر شده است: ویژگی های شخصیتی دختر و پسرها، پیش بینی کننده های مهمی برای پایداری ازدواج دو نفر با یکدیگر هستند.

برخی از ویژگی های شخصیتی و اختلالات روانی، تنش ها و تعارضات را بین زوجین افزایش می دهد.

بنابراین اگر بخواهیم شایع ترین الگوهای تکراری از ازدواج های بسیار ناموفق و در شرف طلاق را بگوییم، به یک‎سری ترکیب های شخصیتی محدودتر می رسیم.

برای این منظور بهتر است دختر و پسرها قبل از گرفتن تصمیم نهایی با 2 نظریه معروف و مهم در حوزه ازدواج آشنا شوند تا بتوانند با انتخابی آگاهانه تر، زندگی مشترک موفق تری را پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج با مکمل ها یا مشابه ها؟

ازدواج با مکمل ها یا مشابه ها؟