مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 11:402023-12-25سياسي

نقاط کوانتومی جایگزین ترانزیستورها در محاسبات آینده می شوند


پژوهشگران آمریکایی برای عملکرد سریع تر در دمای اتاق و غلبه بر محدودیت های ترانزیستور پیشنهاد کرده اند که مولکول های ظرفیت مخلوط در دستگاه های مبتنی بر نقاط کوانتومی مورد استفاده قرار بگیرند.

- پژوهشگران آمریکایی برای عملکرد سریع تر در دمای اتاق و غلبه بر محدودیت های ترانزیستور پیشنهاد کرده اند که مولکول های ظرفیت مخلوط در دستگاه های مبتنی بر نقاط کوانتومی مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ادونسد ساینس نیوز، دانشمندان سعی دارند یک رویکرد جایگزین را برای محاسبات در پیش بگیرند و ترانزیستورهای معمولی را با مولکول های ظرفیت مختلط جایگزین کنند تا ماشین های سلولی بر پایه نقطه کوانتومی بسازند.

پژوهشگران در توضیح پروژه خود نوشتند: این یک الگوی محاسباتی کلاسیک کم مصرف است.

مولکول های ظرفیت مختلط ممکن است دستگاه های محاسباتی را در مقیاس نانومتر ارائه دهند که از سرعت تغییر تراهرتز در مقایسه با گیگاهرتز کنونی در پردازنده های مبتنی بر ترانزیستور و عملکرد در دمای اتاق پشتیبانی کنند.

این تغییر در ترانزیستورها ضروری است زیرا پیشرفت در رایانه های مبتنی بر ترانزیستور طی سال های اخیر به دلیل محدودیت های فیزیکی و کاهش عملکرد، به طور قابل توجهی کند شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاط کوانتومی جایگزین ترانزیستورها در محاسبات آینده می شوند

نقاط کوانتومی جایگزین ترانزیستورها در محاسبات آینده می شوند