مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:502023-12-25اجتماعي

کشف های مهم و غافلگیرکننده!


سال 2023 کشف های باستان شناسی مهمی اتفاق افتاد.

شاید برخی از جالب ترین آن ها به لطف فناوری های جدیدی به دست آمده باشد، که به باستان شناسان این امکان را می دهد کاوش های حرفه ای تری را نسبت به گذشته انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در طول سال 2023 کشف های باستان شناسی مختلفی، از جمله کشتی های غرق شده، گنجینه های سکه، غارنگاره، مقبره و لوازم شخصی اتفاق افتاد، که همه آن ها درک بشر از نحوه زندگی مردم باستان را عمیق تر کرده است.

بسیاری از این یافته ها توسط باستان شناسان و کارشناسان به دست آمده است، اما برخی دیگر به کمک دستگاه های فلزیاب ها، کارگاه های آماتور و حتی افرادی حاصل شده اند که سعی داشتند مِلک خود را بازسازی کنند.

در ادامه منتخبی از مهم ترین کشف های باستان شناسی 2023 را مرور می کنیم: کشف یک نانوایی در پمپیی باستان شناسانی که در ویرانه های باستانی پمپیی واقع در ایتالیا مشغول کاوش بودند، بقایای یک نانوایی را کشف کردند، که از حیوانات و برده ها برای اداره آن استفاده می شد.

کاوشگران به صراحت این مکان را به عنوان یک نانوایی _ زندان توصیف کرده اند که در آن کارگران برده و الاغ ها محبوس می شدند و برای آسیاب کردن غلات مورد نیاز برای تهیه نان مورد استفاده قرار می گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف های مهم و غافلگیرکننده!

کشف های مهم و غافلگیرکننده!