مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 09:472024-01-09اقتصادي

رشد اقتصادی نتیجه حمایت از سازوکار تولید بار اول در صنعت نفت وگاز


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اتفاقاتی که در صنعت نفت و گاز رخ داد و حمایت حداکثری این صنعت از دانش بنیان ها و تولیدات بار اول، تحولی بزرگ در تجارت اقتصاد انرژی ایران ایجاد کرد که موتور محرکه رشد اقتصادی کشور شد.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: به تازگی بانک مرکزی ایران و مرکز آمار رشد اقتصادی 6 ماهه اول سال را منتشر کردند، آمار و ارقام بیانگر این است که ایران در حوزه تجارت انرژی و توسعه ظرفیت برداشت و استخراج نفت و گاز نسبت به دیگر بخش های کشور، عملکرد بهتری داشته است.

بخش تولید و تجارت نفت، گاز و فرآورده های صنعت نفت و گاز ایران 17.

1 درصد رشد اقتصادی را تجربه کرده و بیشترین تاثیر مثبت بر تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که تولید و استخراج نفت سهمی 96 درصدی از رشد اقتصادی صنایع و معادن ایران را داشته است.

بخش تولید و تجارت نفت، گاز و فرآورده های صنعت نفت و گاز ایران در حالی پیشران اقتصاد کشور است که تاکنون نه تنها تحریم ها علیه تجارت انرژی لغو نشده است بلکه طبق اذعان خزانه داری آمریکا، بر میزان این تحریم ها نیز در یک سال اخیر افزوده شده است.

واقعیت این است که پیشرانی بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور در سایه تصویب قوانینی مانند ترک تشریفات مناقصه و طرح تولیدات بار اول محقق شد، مجلس ریل گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد اقتصادی نتیجه حمایت از سازوکار تولید بار اول در صنعت نفت وگاز

رشد اقتصادی نتیجه حمایت از سازوکار تولید بار اول در صنعت نفت وگاز