مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 20:402023-12-28اقتصادي

تحفه 17 میلیون یورویی مسکو برای ایران


در شرایطی که تراز تجارت غیرنفتی کشور به مرز منفی 12 میلیارد دلار رسیده، خبر گشایش اعتبار به ارزش 17 میلیون یورو در کشورِ دوست، روسیه، نمی تواند خبر مسرت بخشی باشد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از هم میهن، هرچند می تواند این همراهی در حوزه  مالی آن هم بعد از دوسال و اندی آمد و شد تهران به مسکو بعد از این رفتار استراتژیک مسکو در اجلاس کشور های عربی در مراکش، نوعی دلجویی سیاسی نیز باشد.

دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن تاکنون در حوزه تعاملات تجاری و اقتصادی بین المللی موفقیت چندانی به ارزش دلاری یا یورویی نداشته است.

حتی تراز تجارت امسال منفی شده است؛ هرچند وزیر اقتصاد در آمارسازی جدید این آمار منفی را وارونه جلوه داد و حتی مدعی تراز تجاری مثبت 15 میلیارد دلار شد.

حال در این شرایط بازگشایی ال سی یا ایجاد خط اعتباری برای واردات کالا های اساسی، آن هم به مبالغ بسیار اندک چگونه و چقدر می تواند دستاورد محسوب شود؟ سوالی است که قطعاً دولتمردان کنونی و حامیان رسانه ای آن پاسخ های دندان شکنی برای آن از نوع فرار رو به جلو دارند.

در این شرایط تنها خواسته ملت از دولت و مسئولان حفظ وضعیت موجود است؛ به عبارتی باید از آن ها خواست نخست برای حفظ تعاملات تجاری و اقتصادی موجود تلاش کنند و به دنبال توسعه چندانی نباشند، هرچند آغوش باز بازار های بین ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحفه 17 میلیون یورویی مسکو برای ایران

تحفه 17 میلیون یورویی مسکو برای ایران