مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 13:102023-12-30اقتصادي

100 درصد نهاده های کشاورزی با دور زدن تحریم ها تامین می شود


رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سم و کود ایران با بیان اینکه 100 درصد نهاده های کشاورزی مورد نیاز کشور با دور زدن تحریم ها تامین می شود، از تامین 250 میلیون دلار ارز مورد نیاز برای سم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید مهدی حسینی رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان سم و کود ایران، امروز در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: 75 درصد سم مورد نیاز در بخش کشاورزی در داخل فرموله و 25 درصد هم از محل واردات تامین می شود که در کل نیاز به 250 میلیون دلار ارز دارد.

رییس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان سم و کود ایران با بیان اینکه مشکلاتی در تامین ارز مورد نیاز نهاده وجود داشت، گفت: اخیرا با مساعدت یکی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی ارز مورد نیاز تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه سموم مورد نیاز در بخش کشاورزی باید متنوع تر شود، گفت: در داخل کشور از حدود 57 مولکول زنده سم تولید می کنند، در حالی که در جهان از بیش از 800 مولکول سم تولید می کنند که باید تنوع داخلی هم افزایش یابد، در این صورت کشاورز قدرت انتخاب بیشتری خواهد داشت.

حسینی به انحصار در واردات سم از سوی شرکت های دولتی هم اشاره کرد و گفت: 80 درصد از سموم توسط شرکت های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی وارد می شود و بخش خصوصی سهم کمتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 درصد نهاده های کشاورزی با دور زدن تحریم ها تامین می شود

100 درصد نهاده های کشاورزی با دور زدن تحریم ها تامین می شود