مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 14:002024-01-06اقتصادي

مرکز ملی سنجش صلاحیت حرفه ای راه و شهرسازی ایجاد می شود


معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: پس از شناسایی حِرَف و مشاغل، طراحی، تدوین و تصویب استانداردهای صلاحیت حرفه ای حوزه راه و شهرسازی با کمک تشکل های حرفه ای، - مرکز ملی سنجش صلاحیت حرفه ای در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایجاد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر حدادی هرندی در نشست مدیران دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی کشور با اشاره به مشکلات و چالش های ناشی از ضعف شایستگی های حرفه ای در حِرَف و مشاغل حوزه راه و شهرسازی، گفت: در یک دهه اخیر سهم ساخت و ساز مسکن از تولید ناخالص داخلی حدود 6 درصد و سهم حمل ونقل حدود 9 درصد بوده است.

این درحالی است که سالانه بالغ بر 8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور صرف آسیب دیدگان تصادفات رانندگی می شود.

با تحلیل علت و معلولی این مسائل می توان پی برد که شکاف زیادی بین دانش، مهارت و نگرش افراد با استانداردهای شغلی وجود دارد.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین با اشاره به حوادث شغلی 37 درصد شاغلان صنعت ساختمان، افزود: یکی از راه های برون رفت از وضعیت فعلی ارزیابی صلاحیت حرفه ای است که با اجرای استانداردهای فنی و ایمنی، به حفظ ساختارها و پیشگیری از حوادث مرتبط با ساخت و ساز و همچنین ارتقای کیفیت ساخت و ساز راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز ملی سنجش صلاحیت حرفه ای راه و شهرسازی ایجاد می شود

مرکز ملی سنجش صلاحیت حرفه ای راه و شهرسازی ایجاد می شود