مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 18:302023-12-25سياسي

کدام افراد اصلا خون ندهند


سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهدا کنندگان خون گفت:خیلی از جوانان اشتیاق به اهدای خون دارند، اما وزن کم خصوصا در میان برخی از دختران جوان، سبب می شود که قادر به اهدای خون نباشند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، هادی نوری، سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهدا کنندگان ضمن اعلام این مطلب افزود:طبق دستورالعمل ها و استاندار های اهدای خون کسانی که دارای وزنی پایین تر از 50 کیلوگرم باشند حتی با وجود اینکه از صحت و سلامت کافی برخوردارند نمی توانند اهدای خون را تجربه کنند.

  وی با تاکید بر اهمیت رعایت دستور العمل های پذیرش اهدا کنندگان، در سلامت خون و سلامت اهدا کنندگان و دریافت کنندگان آن گفت: روند اهدای خون به این ترتیب است که داوطلب اهدای خون پس از پذیرش، توسط پزشک اهدا معاینه می شود و بر اساس استاندارد های بین المللی وضعیت سلامتی وی از جمله نبض، فشار خون، درجه حرارت و وزن داوطلب مورد سنجش قرار می گیرد.

نوری افزود: یک داوطلب اهدای خون تنها در صورتی که همه ی شاخص های سلامتی و اهدای خون او در محدوده مجاز قرار داشته باشد، برای اهدای خون پذیرش می شود.

سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون با اشاره به میزان خون اهدایی گفت: هر واحد خون کامل در حدود 45 ±450 میلی لیتر است که متناسب با حداقل وزن استاندارد تعریف شده برای یک اهدا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام افراد اصلا خون ندهند

کدام افراد اصلا خون ندهند