مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 08:352023-12-24فناوري

نحوه فعالیت اینترنت ماهواره ای در ایران


همزمان با شتاب یافتن فعالیت اینترنت ماهواره ای در جهان و مورد توجه قرار گرفتن آن، چندی پیش خبرهای جدیدی درباره فراهم شدن مقدمات فعالیت قانونی نخستین ارائه کننده اینترنت ماهواره ای در کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، موضوع فعالیت اینترنت ماهواره ای در ایران از مدتها پیش مطرح شده بود اما به صورت جدی و همزمان با اعمال محدودیت برای برخی از پیام رسان های خارجی بود که مسئولان مربوطه از جمله وزیر ارتباطات درباره شرایط فعالیت قانونی آن در کشور اظهار نظر کردند.

در تعریف این نوع از اینترنت گفته شد که امواج از طریق ماهواره ارسال می شود و کاربر برای دریافت آن باید از تجهیزات مخصوص آن یعنی دیش و دریافت کننده امواج استفاده کند.

همچنین گفته شد که با توجه به گران بودن تجهیزات مورد نیاز، اگر این نوع از اینترنت فراگیر شود، احتمال تولید تجهیزات آن با قیمت کمتر هم ممکن خواهد بود یا حتی سیم کارت هایی مانند آنچه در تلفن ماهواره ای استفاده می شود، تولید می شود اما هنوز برای رسیدن به این مراحل زود است.

منظومه های ماهواره ای می توانند با توجه به ویژگی های ذاتی خود همچون پایداری، انعطاف پذیری، تأخیر کم و تأمین ظرفیت قابل ملاحظه و ارزان قیمت، کمک شایانی در کاهش شکاف دیجیتال در کشور و سیگنال رسانی به مناطق محروم و دورافتاده داشته و به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه فعالیت اینترنت ماهواره ای در ایران

نحوه فعالیت اینترنت ماهواره ای در ایران