مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 10:572023-12-27اجتماعي

استفاده از مالچ های زیستی سازگار با محیط زیست برای مقابله با گرد و خاک


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به پیشرفت علمی در حوزه فناوری های نوین، می توانیم از موارد جایگزین نظیر مالچ های زیستی سازگار با محیط زیست برای مقابله با گرد و غبار استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مالچ پاشی , به تنوع زیستی و پوشش گیاهی در مناطقی که استفاده شده، آسیب خواهد رساند.

وی بیان کرد: طرح مالچ پاشی که به منظور جلوگیری از پخش ریزگرد ها و جلوگیری از فرسایش خاک صورت می گیرد، همواره مخالفان زیادی داشته است و بسیاری از کارشناسان محیط زیست معتقدند مالچ پاشی، فرار از فرسایش خاک به قیمت نابودی محیط زیست است و استفاده از مالچ نفتی باید آخرین راهکار مقابله با گرد و غبار باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از نفوذ آب به زمین و تغذیه آبخوان ها را یکی از معایب استفاده از مالچ نفتی دانست و گفت: مالچ نفتی به خصوص در فصول پرباران مانع از نفوذ آب به آبخوان ها شده و سبب پدیدار شدن سیلاب های محلی و تشدید فرسایش خاک می شود.

عدم تغذیه آبخوان ها موجب تشدید فرونشست و کاهش ذخایر آب زیرزمینی خواهد شد.

وی از بین رفتن پوشش گیاهی را یکی دیگر از آسیب های زیست محیطی مالچ نفتی عنوان  کرد و افزود: پوشش گیاهی مربوط به مناطق کویری که خود عامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از مالچ های زیستی سازگار با محیط زیست برای مقابله با گرد و خاک

استفاده از مالچ های زیستی سازگار با محیط زیست برای مقابله با گرد و خاک