مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:002023-12-25پزشكي

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می تواند منجر به ایجاد چه بیماری هایی شود؟


یک متخصص بیماری های عفونی در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مدت مصرف آنتی بیوتیک طولانی شود و باکتری های مفید را از بین ببرد علاوه بر ایجاد اسهال، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص بیماری های عفونی در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مدت مصرف آنتی بیوتیک طولانی شود و باکتری های مفید را از بین ببرد علاوه بر ایجاد اسهال، می تواند التهاب در روده بزرگ ایجاد و به واسطه آن التهاب باکتریایی بیماری دیگری به نام کولیت با غشای کاذب ایجاد کند.

ناصر خسروی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که علیه باکتری ها یا ویروس های زنده موثرند، یعنی ویروس ها و باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها باتوجه به مکانیزم عملی که دارند به صورت هوشمند عمل می کنند.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: اگر افراد در مواجهه مکرر با آنتی بیوتیک ها قرار گیرند، سعی می کنند خود را به گونه ای تغییر دهند که بتوانند در برابر آن آنتی بیوتیک مقاوم شوند، یعنی حیات خود را در بند تغییرات هوشمند می دانند، از طرفی اگر به صورت مکرر و بدون لزوم آنتی بیوتیک به فرد داده شود موجب تغییر ژنتیکی باکتری ها در جهت مقاومت در برابر آن ها می شود.

خسروی گفت: به طور مثال بیماری های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند، شاید مشابه بیماری باکتریایی باشد اما مصرف این داروه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می تواند منجر به ایجاد چه بیماری هایی شود؟

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می تواند منجر به ایجاد چه بیماری هایی شود؟