مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 09:002024-01-15اقتصادي

از سرگیری مرمت پل بند تاریخی لشکر شوشتر


اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از عملیات حفاظت و مرمت برخی از دهانه های آسیب دیده و  نیز آسیاب پل بند تاریخی لشکر در شوشتر پس از حدود 10 سال وقفه خبر داد.

- ایسنا/خوزستان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از عملیات حفاظت و مرمت برخی از دهانه های آسیب دیده و  نیز آسیاب پل بند تاریخی لشکر در شوشتر پس از حدود 10 سال وقفه خبر داد.

در فاز نخست این عملیات، پس از بازدید کارشناسی، آسیب شناسی محوطه و ارایه طرح مرمت توسط کارشناسان پایگاه میراث جهانی انجام و سپس در فاز دوم، عملیات مرمت و پایدارسازی توسط پیمانکار ذیصلاح و با نظارت کارشناسان این پایگاه آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این طرح بخشی از عملیات حفاظت و مرمت در برخی از دهانه های آسیب دیده و بخش دیگر آن در ساختمان آسیاب این پل بند تاریخی در حال اجرا است و مدت پیمان حدود 2 ماه است.

پل بند لشکر یک بنا از مجموعه سیستم آبی تاریخی شوشتر است.

دروازه لشکر، یکی از دروازه های ششگانه تاریخی شوشتر در کنار این پل بند بوده و هنوز آثاری از حصار شوشتر را در کنار این پل بند می توان دید.

پیشینه ساخت این پل همانند دیگر بناهای آبی تاریخی شوشتر، به دوره ساسانیان بازمی گردد و آبی که از زیر آن عبور می کند نهر رقط نام دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرگیری مرمت پل بند تاریخی لشکر شوشتر

از سرگیری مرمت پل بند تاریخی لشکر شوشتر