مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 21:102024-01-17اقتصادي

بارورسازی ابر ها نه صرفه اقتصادی دارد و نه کارایی زیاد


برای فرار از خشکسالی می توان روی بارورسازی ابر ها حساب کرد؟ این سوالی است که حالا معاون رییس جمهور پاسخ صریحی به آن داده و به نوعی آب پاکی را روی دست آن هایی که به این گزینه امید بسته بودند، ریخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، اواسط تابستان امسال دیداری در مسکو میان سفیر کشورمان و وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه برگزار شد که در آن زمان توجه خاصی را به خود جلب نکرد، اما به فاصله چندماه بازتاب عجیبی در کشورمان یافت تا جایی که برخی را به این نتیجه رساند که دو کشور برای اجرای پروژه ای وسیع، همکاری هایی را آغاز خواهند کرد.

موضوع آن نشست، همکاری های زیست محیطی دو کشور بود و آن گونه که خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد، طرف ایرانی از علاقه کشورمان به استفاده از تجارب روس ها در حفظ آب ابراز امیدواری نمود و در نهایت خبر داد که دو کشور در چارچوب یک کارگروه دوجانبه همکاری هایی را در این زمینه آغاز خواهند کرد.

اظهارات وزیر روسیه در این نشست هم جالب توجه بود؛ الکساندر کوزلوف از آمادگی کشورش برای بررسی طیف گسترده ای از مسائل مربوط به سیستم مدیریت آب از جمله مدیریت یکپارچه منابع آب، حفاظت از محیط زیست و همچنین استفاده از روش های افزایش نزولات جوی مصنوعی خبر داد و تاکید کرد که در زمینه مدیریت جنگل ها و سازگاری با تغییرات آب و هوایی هم آماده همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارورسازی ابر ها نه صرفه اقتصادی دارد و نه کارایی زیاد

بارورسازی ابر ها نه صرفه اقتصادی دارد و نه کارایی زیاد