مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 07:452024-01-20سياسي

«یعقوب لیث صفاری» از حماسه سازان بزرگ ایران است


رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی کشور گفت: «یعقوب لیث صفار سیستانی» از دلاورمردان و حماسه سازان بزرگ ایران و از نامدارانی است که از آوازه او به نیکی و ماندگاری در تاریخ این مرز و بوم یاد می شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی کشور گفت: یعقوب لیث صفار سیستانی از دلاورمردان و حماسه سازان بزرگ ایران و از نامدارانی است که از آوازه او به نیکی و ماندگاری در تاریخ این مرز و بوم یاد می شود.

محمود شالویی شامگاه جمعه 29 دی در حاشیه نخستین کنگره یعقوب لیث صفاری که با حضور رایزن فرهنگی تاجیکستان در ایران، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار ویژه زابل و اهالی فرهنگ و هنر ایران در زابل برگزار شد، اظهار کرد: این رادمرد دلاورمند با همیت، فتوت، مردانگی و دیانت، تقوا و ساده زیستی توانست قلمرو و حکمرانی را پدید آورد که بتواند سال ها زیادی در این قلمرو برای مردم ارمغانی نو داشته باشد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ چنین سردار حماسه سازی توانست دلیل و انگیزه اتحاد و انسجام مردم باشد و با ایده ای که این دلاور مرد داشت نقش بسزا و موثری در فرهنگ و تمدن ما ایفا کرده است.

رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی کشور اظهار کرد: یعقوب لیث در راستای حفاظت و پاسداشت زبان و ادب فارسی و با بهره گیری از ویژگی های منحصر به فرد اخلاقی، دیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یعقوب لیث صفاری» از حماسه سازان بزرگ ایران است

«یعقوب لیث صفاری» از حماسه سازان بزرگ ایران است