مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 14:302024-01-07سياسي

شناسایی ژئوپارک ها در کشور ضابطه مند می شود


کارگروه ملی ژئوپارک های کشور، با هدف هماهنگی، ساماندهی، تسهیل و هدایت فعالیت ها و امور ژئوپارک و تعامل بین دستگاه‏ های ذیربط با محوریت سازمان زمین شناسی و اکشافات معدنی کشور آغاز به کار کرد.

- کارگروه ملی ژئوپارک های کشور، با هدف هماهنگی، ساماندهی، تسهیل و هدایت فعالیت ها و امور ژئوپارک و تعامل بین دستگاه‏ های ذیربط با محوریت سازمان زمین شناسی و اکشافات معدنی کشور آغاز به کار کرد.

همکاری در راه اندازی شبکه ژئوپارک های ملی و تدوین چشم انداز، اهداف و سیاست های کلان توسعه ژئوپارک ها با رعایت ملاحظات قانونی هر یک از دستگاه های ذیربط از دیگر اهداف این کارگروه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در راستای اجرایی و عملیاتی کردن تصویب نامه هیات وزیران مبنی بر مرجع ملی بودن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در زمینه شناسایی، ظرفیت سنجی و تعیین ضوابط فنی محدوده و حریم ژئوپارک ها در کشور، اولین جلسه رسمی کارگروه ملی ژئوپارک های کشور با حضور نمایندگان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، حفاظت محیط زیست، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان انرژی اتمی، وزارت نفت، کمیسیون ملی یونسکو در محل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تشکیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی ژئوپارک ها در کشور ضابطه مند می شود

شناسایی ژئوپارک ها در کشور ضابطه مند می شود