مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 23:452024-01-11سياسي

گفتگوی تلفنی وزاری خارجه ایران و عربستان


فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی، برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین مورد مشورت و تبادل نظر قرار دادند.

-  وزیر امور خارجه عربستان روابط ریاض و تهران را رو به گسترش ارزیابی کرد و گفت: همچنان در انتظار سفر رسمی دوجانبه دکتر رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی، برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین مورد مشورت و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی به سفر هیات پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیات وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با وزیر حج عربستان اشاره کرد و افزود: روابط سیاسی دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و درچارچوب توافق رییس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی رو به گسترش است.

وی با اشاره به توافق دو کشور در موضوع اعزام ایرانیان به حج عمره، در خصوص تاخیر بوجود آمده در این موضوع و چگونگی حل آن با همتای عربستانی خود به گفت وگو پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی تلفنی وزاری خارجه ایران و عربستان

گفتگوی تلفنی وزاری خارجه ایران و عربستان