مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 13:302024-01-13بين الملل

عملیات تلافی جویانه ترکیه علیه پ ک ک


همزمان ادارە اطلاعات و پلیس ترکیه اعلام کردە کە در یک عملیات همزمان و گستردە در 32 استان این کشور 113 نفر را به اتهام ارتباط و هواداری حزب کارگران کردستان دستگیر کردە است.

- در پی کشتە شدن 9 سرباز ارتش ترکیه، در حملە شبه نظامیان حزب کارگران کردستان این کشور اقدام به انجام عملیات های تلافی جویانه زدە است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، ارتش این کشور جمعه 12 ژانویه (22 دی)، 29 هدف را در ارتفاعات خواکورک، زاپ، متینا و کوهستان قندیل در اقلیم کردستان عراق هدف حملە قرار دادە است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از دویچه وله؛ رسانه های کردی در مناطق خودگردان شمال و شرق سوریه – روژآوا نیز خبر دادەاند کە نیروی هوایی ارتش ترکیه چندین نقطه از این منطقه را هدف قرار دادە است.

  ترکیه کردهای سوریه را کە از متحدان آمریکا و ائتلاف جهانی ضد داعش محسوب می شوند، به دلیل نزدیکی ایدئولوژیک بە پ ک ک به عنوان تهدیدی علیه خود می بیند و بارها آنها را هدف قرار دادە است.

    عفرین و سریکانی دو منطقه در شمال سوریه هستند کە طی درگیری های نظامی گستردە بە اشغال نظامی ترکیه و شبه نظامیان اسلام گرای متحد آنکارا در آمدەاند.

  این کشور در ماه های گذشتە نیز بارها تاسیسات حیاتی از منطقه از جملە کارگاه ها، آب بندها، شبکه آبرسانی، شبکه برق رسانی و سیلوها را هدف قرار دادە


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات تلافی جویانه ترکیه علیه پ ک ک

عملیات تلافی جویانه ترکیه علیه پ ک ک