مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 09:202024-01-05فرهنگي

به بهانه چهلمین روز درگذشت پروانه معصومی


چهلمین روز درگذشت پروانه معصومی در حالی از راه رسیده که در آستانه جشنواره چهل و دوم فیلم فجر از این بازیگر فقید به عنوان یکی از سیمرغ داران مهم ترین رویداد سینمایی کشور می توان یاد کرد.

- جی پلاس ، پروانه معصومی که ششم آذرماه امسال در سن 79 سالگی از دنیا رفت از جمله بازیگرانی بود که در دوران کاری خود طعم گرفتن جایزه از جشنواره فجر را چشید و حتی به عنوان یک بازیگر زن نام خود را به نوعی دیگر در تاریخچه این جشنواره ثبت کرده است.

ایسنا نوشت؛ سومین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار با یک تصمیم تازه برگزار شد و آن هم اهدای جایزه بازیگری زن بود.

در آن دوره از جشنواره که به دبیری سیدمحمد بهشتی برگزار شد، فیلم هایی از کیومرث پوراحمد، سیروس الوند، امیر قویدل، مهدی صباغ زاده، زاون قوکاسیان، علی حاتمی، رسول صدرعاملی، یدالله صمدی، ابوالفضل جلیلی و همچنین ابراهیم حاتمی کیا، عباس کیارستمی و ایرج کریمی در بخش فیلم های کوتاه شرکت داشتند.

گل های داودی یکی از فیلم هایی بود که جوایز متعددی را کسب کرد از جمله لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول زن که به نام پروانه معصومی خورد.

البته او در آن سال پرکارترین بازیگر زن هم بود و با وجود بازی در فیلم های راه دوم ، همه فرزندان من ، تاتوره و گل های داودی فقط برای گل های داودی رسول صدرعاملی جایزه گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه چهلمین روز درگذشت پروانه معصومی

به بهانه چهلمین روز درگذشت پروانه معصومی