مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 10:552024-01-14بين الملل

خامه یار: دادگاه رژیم صهیونیستی در لاهه از دستاوردهای طوفان الاقصی است


اصولاً آفریقای جنوبی، ذی نفع و درگیر منازعات منطقه ای نیست و به لحاظ جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی و بلوک بندی های سیاسی، هزاران فرسنگ از منطقه دور است و به تعبیر ادبیات سیاسی امروز می توان گفت که این کشور در منازعات منطقه ای «بی طرف» است.

- پایگاه خبری جماران: رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان و قطر گفت: آنچه که دادگاه لاهه با مدیریت آفریقای جنوبی انجام می دهد و پیش می رود، با هر نتیجه ای که خواهد داشت، برای اولین بار در تاریخ اشغالگری یک نوع محکومیت برای رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد و تبعات بسیار بزرگی خواهد داشت و این هم از دستاوردهای بزرگ هفت اکتبر به شمار می رود.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با عباس خامه یار در پی می آید: لطفا درباره شکایت آفریقای جنوبی علیه اسراییل در دادگاه لاهه، تحلیل و ارزیابی خود را بیان کنید.

شکایتی از سوی آفریقای جنوبی در 84 صفحه علیه کشتارجمعی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، به دادگاه لاهه تقدیم شده است.

این شکایت بر اساس توافقنامه ای در سال 1948؛ مبنی بر ممنوعیت کشتار دسته جمعی در سازمان ملل است که آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی آن را امضاء کرده اند.

آقای رونالد لامولا وزیر دادگستری آفریقای جنوبی یک تیم بسیار متبحر حقوق دان را از جهان و به خصوص آفریقای جنوبی انتخاب کرده است و آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خامه یار: دادگاه رژیم صهیونیستی در لاهه از دستاوردهای طوفان الاقصی است

خامه یار: دادگاه رژیم صهیونیستی در لاهه از دستاوردهای طوفان الاقصی است