مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 13:052023-12-31بين الملل

جنگ هایی که معادلات منطقه را تغییر داد


روزهای پایانی سال 2023 برای جهانی که داشت زیر سایه نبرد فرسایشی روسیه و اوکراین به شنیدن اخبار جنگ عادت می کرد، حامل خبرهای بدتری بود .

درسالی که گذشت و پیش از 7 اکتبر ، - آنچه فضا را آکنده بود، عواقب جنگ ویرانگر اوکراین و روسیه بود، اما با گذر از روزهایی که در کرختی اخبار این جنگ می گذشت، اکتبری در راه بود که بمب خبری سال در آن منفجر شد؛ حمله غافلگیرانه حماس به تل آویو که رهبران اسراییل و هم پیمانانش را به شوک فرو برد؛ حمله و رخدادهای پس از آن که فارغ از ابعاد منطقه ای اش، پیام های معناداری در ساحت بین الملل از خود ساطع کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نور نیوز نوشت: 25 فوریه 2022 بود که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به اماواگرهای چندساله درباره دعاوی تاریخی اوکراین و روسیه پایان داد و فرمان عملیات نظامی علیه کی یف را صادر کرد؛ جنگی که علت وقوع آن پیش و بیش از هر چیز به دلیل مترادف ‍دانستن آن با یک ادعای ارضی مورد توجه قرار گرفت.

اما پیدا بود که ریشه های این نبرد نابرابر نظامی را نباید در روسیه که می بایست در آمریکا و در بطن اهدافی که این کشور در روند استراتژی منطقه ای اش طراحی کرده بود، جستجو کرد.

بسیاری از آنچه بعد از آغاز جنگ اوکراین در سپهر سیاسی و نظامی جهان و منطقه گذشت و به وقایع 7 اکتبر وعملیات طوفان الاقصی رسید، دومینووار به هم مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ هایی که معادلات منطقه را تغییر داد

جنگ هایی که معادلات منطقه را تغییر داد