مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 07:002024-01-08فرهنگي

موافقان و مخالفان سند ملی هنرهای تجسمی؛ از ایجاد محدودیت تا الزام تصویب فوری


تدوین سند ملی هنرهای تجسمی، موضوع مورد بحث هنرمندان است، برخی با آن موافق هستند و حتی تدوین و اجرایی شدن آن را همین حالا هم دیر می دانند و عده ای دیگر معتقدند تدوین آن فکر و سوژه هنرمندان را تحت الشعاع قرار می دهد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه هنرهای تجسمی: تدوین و تصویب سندهای ملی هنری از جمله سند ملی هنرهای تجسمی بحث زیادی میان هنرمندان این حوزه به وجود آورده است.

عده ای موافق و برخی مخالف تصویب و اجرای سندملی هستند.

افرادی تصویب سند را اتفاقی مهم برای هنر می دانند و معتقدند گستردگی هنرهای تجسمی نیازمند قانون و سندی مشخص است اما برخی با اشاره به این که ذهن هنرمند را نمی توان بخش بندی کرد و با اجرای سند دست هنرمند برای نشان دادن هنرش بسته می شود مخالف سرسخت تدوین سندملی هنرهای تجسمی هستند.

سندملی هنرهای تجسمی؛ هنرمند را محدود می کند بهمن عبدی عضو شورای سیاست گذاری و دبیر بخش کارتون و کاریکاتور شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره تدوین سند هنرهای تجسمی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تدوین سند در این حوزه معنایی ندارد.

زمانی که برای موسیقی سندی تصویب می شود تکلیف آن مشخص است چرا که نوت ها و سبک های آن از دیرباز تغییری نکرده است؛ اما در هنرهای تجسمی خصوصا رشته کارتون و کاریکاتور بخش عمده استفاده هنرمند از فکر،ایده و سوژه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقان و مخالفان سند ملی هنرهای تجسمی؛ از ایجاد محدودیت تا الزام تصویب فوری

موافقان و مخالفان سند ملی هنرهای تجسمی؛ از ایجاد محدودیت تا الزام تصویب فوری