مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 08:512024-01-14اقتصادي

225 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در البرز انجام می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی منعقد شده که بر این اساس طی سه سال 225 هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام خواهد شد.

- اصغر بیات، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: امروز فرونشست به یک مخاطره انسانی تبدیل شده و ناشی از برداشت بی رویه آب است.

بیات با اشاره به اینکه در دنیا فرونشست بیش از چهار میلیمتر بحرانی است، اظهار کرد: ایران در شرایط فوق بحرانی از این نظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: رشد جمعیت و توسعه صنعت مصرف آب را در بخش شرب و صنعتی بالا برده است، البته از تغییر اقلیم هم نباید غافل شد.

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: میزان بارش در البرز در سال جاری 60 میلیمتر بوده است اما در بلندمدت و در همین بازه زمانی 133 میلیمتر بوده که با این حساب 60 درصد کاهش بارش را شاهد بوده ایم .

وی در ادامه اضافه کرد: این در شرایط است که میانگین بارش سالانه در کشور ما یک سوم میانگین جهانی است و در عوض تبخیر و تعرق سه برابر میانگین جهانی است.

  بیات افزود: برای مقابله با بی آبی و کم آبی مدیریت منابع آب سطحی باید در البرز جدی گرفته شود که سازه های مکانیکی و اقدامات بیولوژیک آبخیزداری و اجرای برنامه های آبخوانداری در دشت ها در این زمینه موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

225 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در البرز انجام می شود

225 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در البرز انجام می شود