مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 18:552024-01-13سياسي

منطقه آزاد چابهار یکی از نقاط بسیار مهم ترانزیت کشور محسوب می شود


مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار یکی از مهمترین مناطق آزاد کشور به شمار می رود، گفت: در حال حاضر 18 منطقه آزاد مصوب داریم که 15 منطقه فعال و برخی از این مناطق در مرزهای کشور مستقر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، حجت الله عبدالملکی اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار در سال 72 راه اندازی شد و طی سال های اخیر محدوده این منطقه توسعه پیدا کرد و در مرز ریمدان یک سایت جدید به عنوان پهنه منفصل به منطقه آزاد چابهار اضافه شد که در مرز پاکستان قرار دارد.

  وی منطقه آزاد چابهار را از چند جهت برای اقتصاد ملی ایران حائزاهمیت عنوان کرد و در توضیح مزایای این منطقه گفت: چابهار تنها منطقه بندری اقیانوسی کشور است و به صورت مستقیم به اقیانوس هند دسترسی دارد.

همچنین عمق مناسب آب در این منطقه باعث می شود که کشتی های بزرگ در این بندر به راحتی پهلوگیر بگیرند.

  عبدالملکی در خصوص مزیت دیگر منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه یکی از نقاط کانونی و بسیار مهم برای ترانزیت جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود؛ چه از لحاظ کالاهایی که از شرق دنیا برای مصرف در ایران حمل می شود و چه کالاهایی که ترانزیتی و عبوری هستند و تنها از سرزمین ایران عبور می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه آزاد چابهار یکی از نقاط بسیار مهم ترانزیت کشور محسوب می شود

منطقه آزاد چابهار یکی از نقاط بسیار مهم ترانزیت کشور محسوب می شود