مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 09:252023-12-30اجتماعي

تاکنون گزارشی از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در البرز نداشته ایم


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه طی سال های 1394 تا 1401 بیش از هزار رأس کل و بز وحشی بر اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شد، گفت: امسال بعد از پنج سال شاهد وقوع این بیماری در حیات وحش طالقان نبودیم و امیدواریم این شرایط پایدار باقی بماند.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه طی سال های 1394 تا 1401 بیش از هزار رأس کل و بز وحشی بر اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شد، گفت: امسال بعد از پنج سال شاهد وقوع این بیماری در حیات وحش طالقان نبودیم و امیدواریم این شرایط پایدار باقی بماند.

مجید درگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری ویروسی بسیار واگیرداری است که بین نشخوار کنندگانی مثل کل و بز وحشی، قوچ و میش وحشی و گوسفندان اهلی شیوع پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این ویروس از این گونه ها به یکدیگر منتقل می شود، توضیح داد: متاسفانه طی سال های 94 تا 1401 بیش از هزار رأس کل و بز وحشی در طالقان بر اثر ابتلا به این بیماری تلف شد.

این مسئول توضیح داد: با توجه به اینکه انتقال این بیماری از طریق دام های اهلی که ناقل این ویروس هستند به نشخوارکنندگان کوچک وحشی صورت می گیرد، برنامه واکسیناسیون این دام ها هر ساله پیگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون گزارشی از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در البرز نداشته ایم

تاکنون گزارشی از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در البرز نداشته ایم