مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 05:352023-12-26بين الملل

پشت پرده پاسخ «نه» عربستان به درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی


روزنامه آمریکایی نوشته عربستان سعودی مایل نیست به ائتلاف دریایی تحت هدایت آمریکا در دریای سرخ بپیوندد.

- پشت پرده پاسخ نه عربستان به درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی روزنامه آمریکایی نوشته عربستان سعودی مایل نیست به ائتلاف دریایی تحت هدایت آمریکا در دریای سرخ بپیوندد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از اعلام وزیر دفاع آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف دریایی برای مقابله با حملات ارتش یمن به کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی، نام عربستان سعودی در میان غایبان به چشم می خورد.

روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه نوشته عربستان سعودی تمایلی به شرکت در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ ندارد و به جای آن امنیت داخلی و توسعه اقتصادی را ترجیح می دهد.

طبق این گزارش، عربستان سعودی پس از هشت سال جنگ با یمن که خزانه ریاض را خالی کرد و یکی از بدترین بحران های انسانی جهان را رقم زد، چشم انداز صلح در مرزهای جنوبی خود را هدف جذاب تری به نسبت پیوستن به ائتلاف آمریکا می بیند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشته محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی قصد دارد این کشور را به قطب تجارت جهانی در سال 2030 تبدیل کند.

او همچنین می خواهد نزاع های منطقه ای را حل کند و تنش ها را کاهش دهد؛ از جمله از طریق نزدیکی به رقیب منطقه ای خود یعنی ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده پاسخ «نه» عربستان به درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی

پشت پرده پاسخ «نه» عربستان به درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی