مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 09:402023-12-24پزشكي

38 درصد مردم خراسان شمالی دچار فشار خون بالا هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشجو، محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون پویش ملی سلامت برگزار شد، - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 38 درصد مردم استان دارای فشار خون هستند؛ نیمی از افرادی که دارای فشار خون و دیابت هستند، از بیماری خود اطلاعی ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشجو، محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون پویش ملی سلامت برگزار شد، اظهار کرد: این طرح از بیستم آبان آغاز شد و تا پانزدهم دی ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم افزایش میزان آگاهی پیرامون سواد سلامت، افزود: فشار خون و دیابت دو بیماری خاموش هستند که باید آن ها را به خوبی شناخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت آن است که شناسایی، مراقبت، بیمار یابی و پیشگیری را ارتقا دهیم؛ این دو بیماری عوارضی همچون سکته قلبی و مغزی دارد که زندگی فرد را در سنین فعال، با اخلال مواجه می کند.

اکبری با تاکید بر قابل پیشگیری بودن این دو بیماری، گفت: وزارت بهداشت 25 درصد بار سلامت را بر عهده دارد و باقی آن از طریق سایر دستگاه ها و مشارکت مردمی محقق می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

38 درصد مردم خراسان شمالی دچار فشار خون بالا هستند

38 درصد مردم خراسان شمالی دچار فشار خون بالا هستند