مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 13:562023-12-31پزشكي

افزایش 50 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در استان سمنان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، پژمان قراییان، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران از افزایش 50 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در پاییز 1402 نسبت به مدت مشابه در سال 1401 خبر داد و اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل سرما، شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت مردم هم استانی با مونوکسیدکربن هستیم.

وی گفت: مونوکسیدکربن یک گاز بی رنگ، بی بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: از میان 34 نفری که در سه ماه پاییز امسال دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شده اند، 2 نفر توسط نیروهای اورژانس در محل حادثه درمان و 32 نفر بعد از اقدامات اولیه برای درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده اند.

قراییان بیان کرد: نکته قابل توجه این است که تاکنون مسمومیتی منجر به فوت نداشته ایم و شهرستان های سمنان و گرمسار بیشترین موارد ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن را داشته اند.

وی به مردم هم استانی و مسافران توصیه کرد که در صورت مواجهه با موارد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، مصدوم را به سرعت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در استان سمنان

افزایش 50 درصدی مسمومیت با مونوکسیدکربن در استان سمنان