مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 08:452024-01-20سياسي

مسئولان مراقب گفتار و رفتار خود باشند


از هم اکنون تا روز انتخابات همه مسئولان کشور از دولت گرفته تا مجلس و دستگاه قضایی متعهد شوند هیچ سخنی که از آن که بوی اختلاف، دوقطبی یا نشانی از ناامیدی را به جامعه تزریق کند بر زبان جاری نکنند.

- فارس پلاس؛ حسن رشوند در یادداشتی نوشت: امیرالمؤمنین (علی) در نامه 69 نهج البلاغه می فرمایند: آبروی خود را آماج تیر گفتار دیگران قرار نده و هر چه شنیدی بازگو مکن ، یا در نامه 53 خطاب به مالک اشتر و کارگزاران نظام می فرمایند: .

در چیزی که حقیقت آن روشن نیست، ستیزه جویی نکن یا در کار های واضح و آشکار کوتاهی نکن! تلاش کن هرکاری را در جای خود و در زمان مخصوص به خود انجام دهی .

این دو فراز از سخنان امیر سخن علی (ع) گویای آن است که مسئولان و کارگزاران نظام در گفتار و رفتار خویش بیش از دیگر مردمان باید مراقب باشند تا مبادا سخن یا رفتاری از آن ها بروز داده شود که موجب از بین رفتن وحدت در بین مسئولان یا خدای نکرده اختلاف و دوگانگی در جامعه شود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بیان کردند: اینکه می گوییم دشمن در حال ضعیف شدن است به معنی ناتوانی او از مکر و نقشه کشی و ضربه زدن نیست.

بنابراین ما یعنی آحاد مردم و مسئولان باید بیدار و مراقب باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان مراقب گفتار و رفتار خود باشند

مسئولان مراقب گفتار و رفتار خود باشند