مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 16:002024-01-16اقتصادي

تولید سرکه چوب برای اولین بار در بافق


جوانان بافقی برای اولین بار موفق به تولید سرکه چوب از ضایعات درخت پسته در استان یزد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بافق، چندسالی است که برخی جوانان بافقی به منظور تولید محصولی جدید از ضایعات درختان پسته در این شهرستان تحقیقات جدی و مستمری را انجام و در این راستا کارگاه تولید محصولات ارگانیک راه اندازی کردند.

محمد فتوحی یکی از جوانان بافقی در این باره به خبرنگار فارس اظهار کرد: در مرحله اول فرآیند تحقیقات با اعتبار 10 میلیارد تومانی کارگاهی راه اندازی و برای شش نفر اشتغال پایدار ایجاد کردیم و با توجه به سطح زیر کشت پسته در این شهرستان، شرایط خوبی برای تولید محصول ارگانیک از درختان پسته فراهم است.

  وی افزود: در این فرآنید دو کوره توسط مهندسان جوشکاری بومی طراحی و ساخته شد تا سرکه چوب و کربن چوب تولید شود و این طراحی نسبت به نمونه مشابه خارجی، حدود 60 درصد کاهش هزینه ساخت داشته است.

  این جوان نخبه بافقی گفت: در این کارگاه فرآیند تولید کربن چوب و سرکه به صورت مهندسی معکوس انجام و حدود 17 درصد از وزن چوب هم در فرایند خلا به سرکه چوب تبدیل می شود.

فتوحی تصریح کرد: در فرایند تولید سرکه چوب، سه محصول سرکه چوب، قیر چوب و کربن فعال تولید می شود و هیچ ضایعاتی در این فرایند بر جا نمی ماند و این محصول پایه گیاهی بسیاری نهاده های کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سرکه چوب برای اولین بار در بافق

تولید سرکه چوب برای اولین بار در بافق