مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 15:302024-01-13پزشكي

تنبیه تأثیری در این افراد ندارد


افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، دلبستگی به دیگران و قوانین زندگی اجتماعی ندارند، و در این افراد تنبیه موثر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فربد فدایی با بیان اینکه افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، دلبستگی به دیگران و قوانین زندگی اجتماعی ندارند، افزود: این افراد بی عاطفه و به فکر لذت های آنی هستند.

نسبت به همسر و فرزند احساس مسئولیت نمی کنند و با وجود اینکه رفتارشان موجب تنبیه و تحقیر آن ها می شود، نمی توانند رفتارشان را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه این افراد قضاوت اجتماعی ندارند، ادامه داد: افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی عموماً با دلیل تراشی، خودشان را متقاعد می کنند که اعمالشان درست است.

این روان پزشک در ادامه گفت: فرد ضد اجتماعی می داند که چه کار می کند و به عملکرد نامناسب خود آگاه است و می داند این رفتار، پذیرفته نیست، اما دیگران برای او اهمیت ندارند.

وی با تأکید بر اینکه اختلال شخصیتی، تنها اختلالی است که قبل از 18سالگی و در دوران کودکی هم نشانه هایی دارد، افزود: کودک مبتلا، دروغ می گوید، جانوران و کودکان کم سن و سال تر از خود را آزار می دهد.

سریع عصبانی می شود و از مدرسه فرار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنبیه تأثیری در این افراد ندارد

تنبیه تأثیری در این افراد ندارد