مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:252024-01-10پزشكي

پیشگیری از تولد 6 کودک مبتلا به تالاسمی ماژور در چهارمحال و بختیاری


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای در سال جاری تاکنون 37 مورد آزمایش ژنتیک پیش از تولد مرحله دوم برای زوجین ناقل تالاسمی در استان انجام شده که منجر به پیشگیری از تولد 6 کودک مبتلا به تالاسمی ماژور شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای در سال جاری تاکنون 37 مورد آزمایش ژنتیک پیش از تولد مرحله دوم برای زوجین ناقل تالاسمی در استان انجام شده که منجر به پیشگیری از تولد 6 کودک مبتلا به تالاسمی ماژور شده است.

علی احمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تالاسمی یکی از انواع کم خونی است که در زمره بیماری های ارثی قرار دارد که در آن مقدار هموگلوبین خون به کمتر از سطح طبیعی کاهش می یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: هموگلوبین یکی از پروتیین های بسیار کلیدی در حمل اکسیژن است و هرگونه نقص و اختلال در عملکرد آن به صورت علائم کم خونی خود را نشان می دهد.

احمدی گفت: تالاسمی به دو نوع آلفا و بتا تقسیم می شود که در کشور ما نوع بتا دارای شیوع و پراکندگی بیشتری نسبت به نوع آلفا است، گرچه تالاسمی از نوع بتا به دو نوع مینور وماژور تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه در تالاسمی مینور فرد فقط یکی از عامل های کم خونی را از یکی از والدین خود دریافت کرده و فقط یکی از ژن های بتا جهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از تولد 6 کودک مبتلا به تالاسمی ماژور در چهارمحال و بختیاری

پیشگیری از تولد 6 کودک مبتلا به تالاسمی ماژور در چهارمحال و بختیاری