مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 20:252024-01-13اقتصادي

نقش موثر گیلان در افزایش سهم ایران در بازار اروپا


تحرک ایران در دو سال اخیر بسیار خوب بوده و قطعا توسعه زیرساخت ها در استان گیلان به عنوان نقطه عطف کریدور شمال به جنوب؛ - ایسنا/گیلان سفیر ایران در باکو گفت: تحرک ایران در دو سال اخیر بسیار خوب بوده و قطعا توسعه زیرساخت ها در استان گیلان به عنوان نقطه عطف کریدور شمال به جنوب؛ نقش موثری در افزایش سهم ایران در بازار اروپا دارد.

سید عباس موسوی امروز، 23 دی ماه در دیدار با استاندار گیلان، با تشریح روند مبادلات ایران و جمهوری آذربایجان در تمامی حوزه ها، به نقش این کشور در روند مبادلات تجاری ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه بازار داخلی این کشور فرصت خوبی برای گسترش مبادلات ایران با آذربایجان است، زمینه توسعه مبادلات ریلی و جاده ای ایران و روسیه از طریق آذربایجان نیز فراهم شده و در یکسال گذشته فقط 700 هزار تن کالا از طریق خط آهن آستارا به روسیه صادر شده است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در راستای تنش زدایی و بهبود مناسبات با همسایگان، اضافه کرد: موتور محرکه روابط اقتصادی ایران با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان با محوریت ترانزیت و حمل و نقل است.

وی عنوان کرد: زیرساخت های حمل و نقلی گیلان به عنوان مرکز ثقل مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان باید تا حد پاسخگویی به ظرفیت ها ارتقاء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش موثر گیلان در افزایش سهم ایران در بازار اروپا

نقش موثر گیلان در افزایش سهم ایران در بازار اروپا