مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 15:302023-12-26سياسي

خاک الکترونیکی؛ انقلابی در کشاورزی


در عصری که امنیت غذایی به طور فزاینده ای چالش برانگیز می شود، مطالعه جذاب دانشگاه لینشوپینگ سوئد چراغی از امید را روشن کرده است.

این تحقیق با ادغام بستر کشت رسانای الکتریکی که خاک الکترونیکی یا eSoil نامیده می شود، - ایسنا/خراسان رضوی در عصری که امنیت غذایی به طور فزاینده ای چالش برانگیز می شود، مطالعه جذاب دانشگاه لینشوپینگ سوئد چراغی از امید را روشن کرده است.

این تحقیق با ادغام بستر کشت رسانای الکتریکی که خاک الکترونیکی یا eSoil نامیده می شود، رویکردی نوآورانه برای کشت بدون خاک یا هیدروپونیک معرفی می کند.

به نقل از ارث، النی استاورینیدو، دانشیار آزمایشگاه الکترونیک آلی در دانشگاه لینشوپینگ و رهبر گروه گیاهان الکترونیکی، این پژوهش پیشگام را رهبری می کند.

توسعه eSoil توسط گروه وی نشانگر پیشرفت قابل توجهی در هیدروپونیک است.

این بستر جدید نه تنها سازگار با محیط زیست است زیرا از سلولز و پلیمری رسانا به نام PEDOT مشتق شده است، بلکه جایگزینی کم انرژی و ایمن برای روش های قبلی محسوب می شود که بر ولتاژ بالا و مواد غیرقابل تجزیه زیستی مانند پشم معدنی متکی بودند.

این کشف نه تنها دامنه محصولات مناسب برای کشت هیدروپونیک را گسترش می دهد، بلکه پتانسیل رشد کارآمدتر با منابع کمتر را نیز نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک الکترونیکی؛ انقلابی در کشاورزی

خاک الکترونیکی؛ انقلابی در کشاورزی