مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:052024-01-10پزشكي

واکسن خوراکی ویتامین A ویژه کودکان در تمامی واحدهای بهداشتی موجود است


مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن خوراکی و ژله ای حاوی ویتامین A ویژه کودکان 2 تا 6 سال در تمامی مراکز و خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت موجود است و از والدین دارای کودک 2 تا 6 سال می خواهیم که فرزندان خود را جهت دریافت این واکسن .

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن خوراکی و ژله ای حاوی ویتامین A ویژه کودکان 2 تا 6 سال در تمامی مراکز و خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت موجود است و از والدین دارای کودک 2 تا 6 سال می خواهیم که فرزندان خود را جهت دریافت این واکسن به نزدیکترین مرکز یا خانه و یا پایگاه ببرند.

زهرا اباصلتی اظهار کرد: ویتامین A یکی از مواد مغذی و مهمی است که نقش اساسی در سلامت ارگان های بدن ایفا می کند و کمبود این ویتامین به عنوان یکی از مهمترین مشکلات تغذیه ای در کشورهای در حال توسعه شناخته شده است.

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این واکسیناسیون با هدف پیشگیری از عوارض کمبود ویتامین A اجرا می شود، خاطرنشان کرد: واکسن ویتامین A یک واکسن خوراکی بوده که سالی 2 نوبت و هر 6 ماه یکبار به کودکان 2 تا 6 سال خورانده می شود.

دکتر اباصلتی افزود: ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که نقش مهمی در تنظیم و عملکرد بدن از جمله تنظیم سیستم ایم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن خوراکی ویتامین A ویژه کودکان در تمامی واحدهای بهداشتی موجود است

واکسن خوراکی ویتامین A ویژه کودکان در تمامی واحدهای بهداشتی موجود است