مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 09:552024-01-19فناوري

جزییات دستورالعمل جدید حفاظت از داده های مردم


دستور العمل جدید برای حفاظت از داده های مردم که به تازگی از سوی رییس مرکز ملی فضای مجازی ابلاغ شده است، برای کاهش مخاطرات نقض حریم خصوصی کاربران و حمایت از آنها در برابر تهدیدات سایبری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در هفته پایانی دی ماه دستور العمل جدید برای حفاظت از داده های مردم ابلاغ شد.

ماجرا از این قرار است که استفاده از مولفه های قدیمی و آسیب پذیر، بسیاری از سیستم های دفاعی سامانه های کاربران را سست کرده است، به نحوی که تبدیل به پنجره ای برای نفوذ هکرها و بروز حملات سایبری طی سال های اخیر شده است.

  در بند هشتم منشور حقوق شهروندی با عنوان حق دسترسی به فضای مجازی آمده است که حق شهروندان است از امنیت سایبری و فناوری های ارتباطی و اطلاع رسانی، حفاظت از داده های شخصی و حریم خصوصی برخوردار باشند.

در این راستا تابستان سال 1397 سازمان فناوری اطلاعات از لایحه صیانت و حفاظت از داده های شخصی رونمایی کرد و مقرر شد برای تصویب به هیأت دولت و مجلس ارسال شود تا در نهایت به قانون تبدیل شود.

بنابراین پس از چند سال مسکوت ماندن روند تصویب و ابلاغ این لایحه با توجه به ضرورت اجرای آن و انجام حملات سایبری متعدد، چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از ارسال لایحه حفاظت از داده به دولت را داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات دستورالعمل جدید حفاظت از داده های مردم

جزییات دستورالعمل جدید حفاظت از داده های مردم