مطالب مرتبط:
مبارزه با طغیان موش در 910 هکتار از اراضی همدان
مبارزه با طغیان موش در 910 هکتار از اراضی همدان
درهم طغیان کرد فنر قیمت دلار رها شد
باند سرقت تاسیسات آبرسانی مزارع شرق مشهد متلاشی شد
سارقان سریالی تأسیسات آبرسانی مزارع شرق مشهد دستگیر شدند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 10:302024-01-24اقتصادي

طغیان موش ها در مزارع همدان


مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از مبارزه اصولی با طغیان موش ها در سطح مزارع شهرستان همدان خبر داد و گفت: مبارزه با این آفت عمومی در 910 هکتار از اراضی شهرستان انجام شده است.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از مبارزه اصولی با طغیان موش ها در سطح مزارع شهرستان همدان خبر داد و گفت: مبارزه با این آفت عمومی در 910 هکتار از اراضی شهرستان انجام شده است.

رحمان ایرانپور با اشاره به مبارزه اصولی با طغیان موش در مزارع شهرستان همدان اظهار کرد: یکی از مهمترین جوندگان زیان آور در کشاورزی موش است که خسارت قابل ملاحظه و اقتصادی به مزارع و محصولات کشاورزی وارد می کند.

وی با بیان اینکه این جوندگان اغلب در زمین های سبز، مراتع و کشت های آبی دیده می شود، افزود: میزبان موش غلات از جمله گندم و جو آبی و یونجه چند ساله است به طوریکه از مواد گیاهی مانند جوانه، برگ، ساقه، ریشه، پیاز، دانه، میوه و حتی پوست گیاهان تغذیه می کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: طغیان موش ها معمولاً دو، سه سال یکبار به علت مساعد بودن شرایط محیطی و شرایط آب و هوایی ایجاد می شود از همین رو زمستان و پاییز امسال به لحاظ بارش های جوی کم و کمبود هوای سرد و یخبندان در سطح مزارع شهرستان شاهد طغیان موش هستیم.


برچسب ها: شهرستان همدان - شهرستان - همدان - مبارزه - کشاورزی - مزارع - جهادکشاورزی
آخرین اخبار سرویس:

طغیان موش ها در مزارع همدان

طغیان موش ها در مزارع همدان