مطالب مرتبط:
اعمال شب و روز 27 رجب مبعث پیامبر
اعمال روز مبعث، روز طلوع خورشید نبوت
اعمال و برکات روز مبعث
اعمال مربوط به شب و روز مبعث رسول الله
اعمال سفارش شده در شب عید مبعث چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1402 ساعت 23:202024-02-07سياسي

اعمال توصیه شده در شب مبعث


زیارت امیر مومنان علی بن ابیطالب علیه آلاف و التحیه و الثنا از جمله اعمالی است که برای شب مبعث توصیه شده و آن را برترین اعمال این شب دانسته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، شب بیست و هفتم ماه رجب که مقارن با شـب مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است، از شب های ویژه ای است که اعمال خاصی برایش ذکر شده است.

در مطلب زیر این اعمال بیان شده است: اوّل: شیخ طوسی در کتاب مصباح فرموده: از حضرت جواد علیه السلام روایت شده: همانا در ماه رجب شبی است که از هر آنچه آفتاب بر آن می تابد بهتر است و آن، شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیامبر صلی الله علیه و آله به رسالت مبعوث شد.

برای کسی که از شیعه ما عامل در آن شب است، پاداش نیکوکاری 60 سال مقرّر است، به محضر آن حضرت عرض شد: عمل در آن شب چیست؟ فرمود: چون نماز عشاء را خواندی و به بستر استراحت رفتی تا پیش از نیمه شب، هر ساعتی که خواستی از بستر برمی خیزی و دوازده رکعت نماز هر دو رکعت به یک سلام به جای می آوری، در هر رکعت حمد و سوره ای از سوره های کوچک مفصّل می خوانی و کوچک مفصّل از سوره محمّد صلی الله علیه و آله تا آخر قرآن است.

زمانی که از دوازده رکعت نماز فارغ شدی، در همان حال نشسته هر یک از سوره های حمد و قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ و قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ و قُلْ هُوَ


برچسب ها: علیه - علیه السلام - توصیه - نیکوکاری - بیست - بستر - الله
آخرین اخبار سرویس:

اعمال توصیه شده در شب مبعث

اعمال توصیه شده در شب مبعث