مطالب مرتبط:
پیش بینی سیمپسون از قیمت بیت کوین در سال 2024!
فیلم | پیش بینی جدید سیمپسون از قیمت بیت کوین در سال 2024!
این افراد دوبرابر بیشتر به زوال عقل دچار می شوند
خطر ابتلا مردم به سرطان با آب بی کیفیت شهر بیرم
شایعترین سن برای ابتلا به آبله مرغان چه سنی است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 09:152024-02-18پزشكي

پیش بینی ابتلا به زوال عقل 15 سال قبل


سال هاست که دانشمندان در تلاش هستند مکانیزمی ایجاد کنند که در آن تشخیص زودهنگام به پیش بینی یا به تاخیر انداختن علائم زوال عقل کمک کند؛ اکنون دانشمندان چینی از بانک اطلاعاتی بزرگ و هوش مصنوعی برای پیش بینی زوال عقل 15 سال قبل از شروع علائم استفاده می کنند.

- زوال عقل، اصطلاح کلی است که در آن سلول های عصبی مغز طی یک دوره زمانی از بین می روند یا آسیب می بینند و باعث اختلال در تفکر، حافظه و تصمیم گیری می شوند که در عملکرد روزانه مغز اختلال ایجاد می کند.

پژوهش جدیدی که توسط محققان بریتانیایی و چینی انجام شده است به خوبی نشان می دهد که چگونه پروفایل پروتیین های خون تا 15 سال قبل از تشخیص بیماری، زوال عقل را به دقت پیش بینی می کند.

دانشمندان چینی می گویند با تجزیه و تحلیل نمونه خون بیمار، گام بزرگی در جهت پیش بینی خطر ابتلا به زوال عقل تا یک دهه و نیم قبل از شروع علائم برداشته اند.

دانشمندان از پایگاه داده بیش از 50 هزار نفر برای شناسایی پروتیین های مرتبط با خطر ابتلا به انواع مختلف زوال عقل استفاده و گروه تحقیق با کمک هوش مصنوعی مدل پیش بینی برای ارزیابی خطر بیماری ایجاد کردند.

دانشمند ارشد این پژوهش، یو جین تای، استاد عصب شناسی در بیمارستان هاوشن شان وابسته به دانشگاه فودان اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی یکی از عوامل کلیدی برای


برچسب ها: زوال عقل - پیش بینی - دانشمندان - زوال - بینی - سال قبل - علائم
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی ابتلا به زوال عقل 15 سال قبل

پیش بینی ابتلا به زوال عقل 15 سال قبل