مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 بهمن 1402 ساعت 13:302024-01-31سياسي

وزیر ارتباطات: سیگنال های ماهواره مهدا دریافت شده است


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیگنال های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملیاتی کار می کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 11 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران  با اشاره به پرتاب اخیر ماهواره از سوی ایران اظهار کرد: برای اولین بار ما توانستیم دو کار بزرگ انجام دهیم.

اول اینکه سه ماهواره به صورت همزمان توسط ماهواره بر سیمرغ با موفقیت قرار دادیم و دوم اینکه در مدار بیضوی که حداقل ارتفاع یعنی به قول متخصصین حضیض آن 450 کیلومتر و اوج آن 1110 کیلومتر بود دسترسی پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه این افتخار توسط دانشمندان و متخصصان صنعت فضایی کشور به دست آمد، بیان کرد: این اتفاق عملا ما را در مسیر تثبیت تزریق فناوری ماهواره در لایه لئو قرار داد و ان شاءالله گام های تکمیلی هم برداشته خواهد شد.

سیگنال های ماهواره مهدا دریافت شده و این نشان می دهد کار دانشمندان ما در ساخت ماهواره هم کامل بوده و ماهواره به صورت عملیاتی کار می کند و ما در ایستگاه های زمینی خود، سیگنال ها را به شکل روزانه دریافت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارتباطات: سیگنال های ماهواره مهدا دریافت شده است

وزیر ارتباطات: سیگنال های ماهواره مهدا دریافت شده است