مطالب مرتبط:
آزمون استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی برای جذب 4902 نفر برگزار می شود
بانوان نخبه جریان‎ ساز جنبش های فرهنگی و اجتماعی هستند
وزیر کار: صندوق تامین اجتماعی در ابتدای دولت به یک ابربدهکار بانکی تبدیل شده بود/ بازنشستگان چشم امیدشان به صندوق های بازنشستگی است
مجموعه انتظامی در صف مقدم مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی قرار دارد
مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در 1403 اعلام شد | ریز جدول حقوق ها منتشر شد + جدول
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 بهمن 1402 ساعت 12:402024-02-15سياسي

چهار عامل رستگاری اجتماعی


انقلاب اسلامی ایران چنانچه بخواهد به صورت امری زایشگر و بالنده باقی بماند، چاره ای جز عمل وقف سنت های جهان اجتماعی و احترام به آن ندارد.

این مهم جز با صبرپیشگی، - أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون (آل عمران- 200) ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار گردید.

در جهان شناسی توحیدی، جهان اجتماعی همچون جهان ماده از قانون مندی های رفتاری مشخص و لایتغیری بهره می برد که پویایی های آن را نمایان می سازد.

این قانون مندی های رفتاری در واقع همان سنت های اجتماعی هستند که روابط علی و معلولی بین پدیده ها را توضیح می دهند؛ و حتی گاه فراتر، آن ها را پیش بینی پذیر می کنند.

البته کنش گران انسانی به واسطه ماهیت گزینشگری آزادانه مبتنی بر عقل محاسبه گر در رفتارهای خود که به مثابه موهبتی الهی در درون خود به میراث دارند، موجب پیچیدگی قابل توجه در جهان اجتماعی می شود.

با این همه، این سنت های الهی همچون قوانین ثابت و ابطال ناپذیر جهان طبیعی، مسیر معینی را فراروی تاریخ حیات جوامع بشری می نمایاند که فرجام خیر یا شر، به میزان همراهی کنش فردی و جمعی انسان ها با آن ها بازمی گردد


برچسب ها: اجتماعی - انقلاب اسلامی ایران - جهان - انقلاب اسلامی - رستگار - قانون - مندی
آخرین اخبار سرویس:

چهار عامل رستگاری اجتماعی

چهار عامل رستگاری اجتماعی