مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 23:102024-01-30اقتصادي

رشد 35 درصدی تردد مسافران از مرز مهران


در 10 ماه گذشته سال جاری، حدود 7 میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد داشته است.

- میرآقا عبدی مدیرکل گمرکات استان ایلام، شامگاه سه شنبه 10 بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:  روزانه بیش از هزار نفر عراقی اعم از راننده و کارگر و تجار، وارد گمرکات می شوند که با نیروهای ایرانی در این محدوده روزانه بیش از 5 هزار نفر در گمرکات مشغول به تعامل و کار هستند.

 وی افزود: گمرک مهران همچنان در صدر 12 گمرک مشترک با عراق قرار دارد و در سال 1401 رکورد ادوار گمرک جابجا شد و بیشترین وزن خروجی و ارزش کالای صادراتی در یک سال در این مرز رقم خورد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: در گمرک مهران 12 درصد رشد ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و در درآمد نیز 8 درصد رشد داشتیم.

 وی اضافه کرد: مرز مهران یکی از شلوغ ترین مرزهای زمینی کشور است و در اربعین بیش از 50 درصد مسافران از این مرز تردد می کنند.

در اربعین حسینی بیش از 4 هزار موکب در مرز مهران ایجاد شد و  در 10 ماهه گذشته حدود 7 میلیون نفر از این مرز تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد تردد داشتیم و روزانه 15 هزار نفر به طور میانگین از مرز مهران تردد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 35 درصدی تردد مسافران از مرز مهران

رشد 35 درصدی تردد مسافران از مرز مهران