مطالب مرتبط:
بحران دریای سرخ آغاز یک تحول جهانی است
انصارالله یمن «ساده ترین راه حل» برای عبور ایمن کشتی ها از دریای سرخ را اعلام کرد
انصارالله «ساده ترین راه حل» برای عبور ایمن کشتی ها از دریای سرخ را اعلام کرد
طرح پرورش اوان کودکی به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی در گلستان است
خاندوزی: اقدام امروز FATF موجب کاهش ریسک تجارت بین المللی ایران می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 09:052024-01-22بين الملل

آسیب تجارت جهانی با کاهش عبور کانتینرها از دریای سرخ


دریای سرخ به عنوان مسیر دریایی مهم توصیف شده است زیرا به طور قابل توجهی مسیر بین اروپا و آسیا را کاهش می دهد و 12 درصد از کل تجارت جهانی از آن عبور می کند؛ - دریای سرخ به عنوان مسیر دریایی مهم توصیف شده است زیرا به طور قابل توجهی مسیر بین اروپا و آسیا را کاهش می دهد و 12 درصد از کل تجارت جهانی از آن عبور می کند؛ اما آیا تجارت جهانی در بحبوحه اتفاقات دریای سرخ آسیب خواهد دید؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اکونومی، از زمانی آغاز جنگ در فلسطین اشغالی در اکتبر 2023 و حملات یمن به کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی، این گذرگاه مملو از خطراتی شده است که نگرانی ها را نسبت به پیامدهای تجارت جهانی افزایش می دهد.

دریای سرخ یکی از پرترافیک ترین مسیرهای دریایی است که 30 درصد از ترافیک جهانی کانتینر را اداره می کند.

بر اساس آخرین داده های ارائه شده توسط موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، در ماه نوامبر 2023، روزانه 500 هزار کانتینر از این گذرگاه عبور می کردند، در حال حاضر، در ژانویه 2024، این میزان به 200هزار کانتینر در روز رسیده که 60 درصد در مقایسه با نوامبر 2023 کاهش یافته است.

بسیاری از کشتی ها مسیر خود را تغییر داده اند و اکنون از آفریقا و دماغه امید نیک عبور می کنند، با این تغییر به ویژه زمان حمل و نقل را افزایش داده اند.


برچسب ها: دریای سرخ - جهانی - تجارت - مسیر - دریایی - کانتینر - فلسطین اشغالی
آخرین اخبار سرویس:

آسیب تجارت جهانی با کاهش عبور کانتینرها از دریای سرخ

آسیب تجارت جهانی با کاهش عبور کانتینرها از دریای سرخ