مطالب مرتبط:
تدارک 1514 شعبه اخذ رای در گلستان/ 306 شعبه سیار هستند
رقابت 306 داوطلب انتخابات مجلس در گلستان؛ اسامی نهایی 2 اسفند اعلام می شود
هشدار جدی دادگستری گلستان به نامزدهای انتخابات مجلس
هوای گلستان 6 درجه گرمتر می شود
1515 شعبه اخذ رأی در گلستان برپا می شود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1402 ساعت 05:552024-02-13اقتصادي

25 هزار تن کود فسفاته در گلستان


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از استانداردسازی مصرف کودهای فسفاته در استان خبرداد و گفت: در سال زراعی جاری تاکنون 25 هزار تن کود فسفاته در گلستان توزیع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، صمد ضیایی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره مصرف کودهای فسفات اظهارکرد: برداشت عناصر غذایی خاک در فرایند تولید محصولات کشاورزی از یک سو و کاهش مصرف کود فسفاته طی دهه اخیر از سوی دیگر موجب تخلیه بنیه عناصر غذایی خاک شده، به طوری که براساس داده ها از طرح پایش خاک حدود 70 درصد از خاک های کشور دچار کمبود فسفر هستند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان بیان کرد: با عنایت به نقش و تأثیر بی بدیل کودهای فسفاته در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و ارتقای سطح سلامت جامعه، طی سال های گذشته کم مصرفی در کودهای فسفاته به یکی از دغدغه های مهم کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی تبدیل شده بود.

ضیایی افزود: پس از تشکیل کارگروه خودکفایی کشور در سال 1400 در کودهای کشاورزی نسبت به شناسایی دقیق ظرفیت های کشور، بخش قابل توجهی از کودهای فسفاته که طی دهه های قبل از محل واردات تامین می شد، از محل تولیدات داخلی تامین شده است.

وی اضافه کرد: ابتدای سال 1402، مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور نیاز گلستان برای تامین انواع کودهای فسفاته شامل سوپر


برچسب ها: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی - خدمات حمایتی کشاورزی - کودهای فسفاته - فسفات - کشاورزی - محصولات کشاورزی - کود فسفاته
آخرین اخبار سرویس:

25 هزار تن کود فسفاته در گلستان

25 هزار تن کود فسفاته در گلستان